monitorizarea evoluției unei porfirii deja diagnosticate; când există semne și simptome susceptibile pentru porfirie.
Produs biologic: urina de 24 de ore
Eliberare rezultate: maximum 10 zile de la recoltare.
se recoltează în recipiente curate, bine spălate şi uscate de 2-3l. În prima zi, la trezire, pacientul urinează la toaletă si notează ora. În continuare, timp de 24 de ore (pe parcursul întregii zile şi nopţi, până a doua zi la aceeasi oră), va colecta urina în recipientul de 2-3l. Acest recipient se ţine la rece (2-8°C), invelit intr-o folie de aluminiu pentru a-l proteja de lumina. Se măsoară întreaga cantitate. Se reţine aprox. 10 mL într-un pahar de plastic de unică folosinţă pentru urină (urocultor) pe care se noteaza numele şi prenumele pacientului, precum si cantitatea masurata. Acesta se aduce la laborator invelit intr-o folie de aluminiu.

evaluarea bilanţului electrolitic,investigarea echilibrului acido-bazic, monitorizarea funcţiei renale; diagnosticarea unor tulburări endocrine,explorarea metabolismului glucidic.

evaluarea bilanţului electrolitic,investigarea echilibrului acido-bazic, monitorizarea funcţiei renale.
Produs biologic: urină de 24 de ore
investigarea tulburarilor de digestie, absorbtie si tranzit intestinal de diferite cauze.
Produs biologic: materii fecale
materiile fecale se recolteaza in orice moment al zilei in coprorecoltor simplu, fara mediu de transport, din locuri diferite ale bolului fecal, in cantitate de 2g materii fecale formate (cat un bob de mazare sau cat o portiune dintr-o aluna) sau 2 ml materii fecale lichide, proba se transporta la laborator refrigerata la 2-8 ºC, iar stabilitatea acesteia este de 1 zi dupa recoltare, la 2-8 ºC cu 3 zile inainte de recoltare se recomanda un regim alimentar echilibrat, care sa contina proteine, glucide, lipide, saruri minerale, precum si evitarea consumului de alcool analiza este calitativa si semicantitativa si consta in aprecierea macroscopica a aspectului probei, determinarea pH, precum si examinarea microscopica a 4 preparate lama-lamela cu reactivi diferiti pentru evidentierea fibrelor musculare nedigerate si digerate, a amidonului, celulozei, grasimilor neutre, acizilor grasi liberi si a sapunurilor.
monitorizarea diferențială a infecțiilor/inflamațiilor (bacteriene/non-bacteriene); monitorizarea pacienților cu risc de infecții, în scopul detectării complicațiilor septice (postoperator, dupa transplant de organe, in cursul tratamentului imunosupresor, dupa traumatisme multiple).
suspiciune de sindrom Sharp lupus sistemic eritematos sindrom Sjogren scleroza sistemică progresivă poli/dermatomiozita ciroza hepato-biliara primitivă.
dimineața, pe nemâncate sau postprandial.
monitorizarea evoluţiei bolii şi a recurenţelor la pacientele cu cancer ovarian epitelial estimarea riscului de cancer ovarian epitelial la femeile premenopauză și postmenopauză care prezintă o masa tumorală ovariană.
Produs biologic: serr
Eliberare rezultate: 1-2 zile de la recoltaree
dimineața, pe nemâncate. se va preciza obligatoriu pe biletul de trimitere statusul de pre sau postmenopauză.
oli ale arterelor coronariene; infarct acut miocardic; tromboembolism venos; avorturi spontane recurente; tromboze venoase si arteriale recurente.
Produs biologic: ser și plasma citrat
Eliberare rezultate: maximum 10 zile de la recoltare.
dimineața, pe nemâncate; se întrerupe terapia cu anticoagulante orale (2 saptamani), heparina (2 zile).
în diagnosticarea anumitor infecții care pot afecta dezvoltarea fetusului pe parcursul sarcinii fiind un test din sânge care vizează titrul anticorpilor IgG și IgM, specifici anumitor boli infecțioase: toxoplasma, rubella, citomegalovirus, herpes simplex virus.
nu necesita o pregatire prealabila.
infarcte la vârste tinere fără factori de risc associate; accidente vasculare trombotice,ischemice fără o cauză aparentă; tromboze ale circulației retiniene; infertilitate, sarcină patologică.
Produs biologic: plasma citrat si plasma EDTA
dimineața, pe nemâncate; se intrerupe terapia cu anticoagulante orale (2 saptamani), heparina (2 zile).