evaluarea coagulării; înaintea unei interventii chirurgicale.
Produs biologic: sânge
pacientul nu va lua medicamente care conțin aspirina cu 7 zile înainte de test.
investigarea cauzei unui PT sau APTT prelungit; disfibrinogenemii; coagularea intravasculara diseminata (CID).

identificarea tulburarilor de coagulare; inaintea unei interventii chirurgicale; monitorizarea tratamentului cu heparina nefractionata.

dimineața, pe nemâncate; la pacienții în tratament cu heparina, recoltarea probei se face cu o oră înaintea administrării următoarei doze de heparina.
stabilirea momentului infecției și diferențierea infecției primare de cea secundară.
nu necesita o pregatire prealabila.

în prezenta semnelor și simptomelor de infectie cu Treponema pallidum confirmarea sau excluderea infectiei cu Treponema pallidum prin evidentierea anticorpilor specifici anti-Treponema pallidum de tip IgG in cazul unei infectii in antecedente (infectie veche tratata).

a. TPHA este o reactie de hemaglutinare pasiva intre eritrocitele de pui sta-bilizate si sensibilizate cu un extract antigenic de Treponema pallidum (tul-pina Nichols) si anticorpii anti-treponemici prezenti in serul bolnavului; este o reactie calitativa si cantitativa, care detecteaza prezenta si titrul de anti-corpi specifici pentru infectia cu Treponema pallidum b. Reactii fals positive apar in: - mononucleoza infectioasa, lupus, lepra, malarie, febra recurenta, lepto-spiroza; - nivel anormal de Ig G sau Ig M; - treponematoze nevenerice: pian, bejel, pinta. c. serurile puternic lipemice (lactescente) pot influenta testul. d. proba se transporta la laborator refrigerata la 2-8 ºC, iar stabilitatea serului este de pana la 7 zile dupa recoltare si centrifugare, la 2-8 ºC e. determinarea este calitativa ( in cazul rezultatului pozitiv se poate determina la cerere si semicantitativ)
diagnosticul diferențial al anemiilor; evaluarea anemiei feriprive, talasemiei, anemiei sideroblastice, diagnosticul supraincărcării cu fier și hemocromatozei.

diagnosticul şi managementul hiperlipidemiei.

dimineața, pe nemâncate (minim 12-16 ore de repaus alimentar); se recomanda abstinența de la alcool timp de 72 de ore înainte de recoltare.
evaluarea riscului de trisomie 21 în trimestru II de sarcină.
Produs biologic: sânge
dimineața, pe nemâncate sau postprandial.

evaluarea statusului tiroidian, alături de alte teste specific diagnosticul si tratamentul afectiunilor tiroidiene.

diagnosticul insuficienței renale; diferențierea între azotemia prerenală și postrenala; monitorizarea succesului dietei hipoproteice în insuficiența renală cronică; monitorizarea hemodializei.