evaluarea funcției renale; estimarea balanței azotate în caz de hiperalimentație.
Produs biologic: urină de 24 de ore

diagnosticul infecțiilor de tract urinar (cistite, pielonefrite) manifestate prin urinări frecvente cu disurie (usturime la micționare), urină urât mirositoare, presiune sau durere în etajul abdominal inferior sau în zona lombară, uneori febră.

Produs biologic: urina: tulbure, cu depozit, hematurică (cu sânge)
se recoltează dimineața sau la cel puțin 4 h de ultima micțiune obișnuit proba se recoltează din jetul mijlociu de urină, după o prealabilă toaletă a organelor genitale externe cu apă și săpun, fără a utiliza ulterior prosopul pentru a nu contamina proba, în urocultoare sterile se recoltează o cantitate de aproximativ 20 ml de urină, la sugari recoltarea se utilizează punga pediatrică (conform instrucțiunilor), proba trebuie transportată la laborator în maxim 2 ore de la recoltare. În caz contrar germenii își mențin viabilitatea dacă urina se ține la frigider (4⁰C), înainte de orice medicație cu antiseptice locale sau chimioterapice antiinfecțioase sau la minim 7 zile după ultima doză de antibiotic în cazul în care se urmărește eficiența tratamentului cu antibiotice, urocultura se poate repeta după 48-96h.

în prezenta semnelor și simptomelor de infectie cu Treponema pallidum sau altor boli cu transmitere sexuala test screening prenatal (in trimestrul I, III si la nastere) test screening premarital, la angajare, pentru asigurari de viata, test screening pentru donatorii de sange si de organe, etc. detectarea sau excluderea infectiei cu Treponema pallidum la pacientii HIV pozitivi, monitorizarea raspunsului la tratament.

a. reactivul contine lipozomi aflati in suspensie care produc o reactie de floculare vizibila in prezenta reaginelor (anticorpilor anti-cardiolipinici) din serul pacientului; este o reactie calitativa; antigenul este o forma modificata Ag VDRL si contine microparticule de carbon, care ajuta la citirile vizuale. b. se recomanda recoltarea a jeun (dimineata pe nemancate) intrucat serurile puternic lipemice (lactescente) pot influenta rezultatul testului. c. proba se transporta la laborator refrigerata la 2-8 ºC, iar stabilitatea serului este de pana la 7 zile dupa recoltare si centrifugare, la 2-8 ºC d. Reactii fals pozitive pot interveni in urmatoarele situatii: - infectii bacteriene: pneumonie pneumococica, scarlatina, lepra, febra re-curenta, endocardita bacteriana, malarie, rickettsioza, psittacoza, lepto-spiroza, sancrul moale, tuberculoza, pneumonie cu mycoplasma, tripano-somiaza; - infectii virale: variola, varicela, rujeola, mononucleoza infectioasa, oreion, hepatita virala, SIDA; - cauze neinfectioase: graviditate, boli hepatice cronice, neoplasme avan-sate, mielom multiplu, boli ale tesutului de colagen, transfuzii multiple, varsta inaintata. e. determinarea este calitativa prin latex-aglutinare ( in cazul rezultatului pozitiv se poate determina la cerere si semicantitativ pentru monitorizarea tratamentului).
oala Beri-beri, dieta restrictivă, convalescență, anorexie, hepatite, boli digestive cu tulburări de absorbție, hipovitaminoze cu febră mare, migrene, algii reumatismale, nevrite, polinevrite, encefalopatie Wernicke, grețuri și vărsături în sarcină, tulburări de nutriție, spasmofilie, întarzieri în creștere la copii, zona zoster, dermatoze, arsuri întinse, diabet zaharat.
dimineața, pe nemâncate (minim 8 ore de repaus alimentar).
anemie megaloblastică, gastrita atrofică cronică, gastrectomie, boli ale ileonului terminal (boala Crohn, limfom, rezecție etc.), alcoolism cronic, dieta vegetariană prelungită, pacienți cu SIDA.
este utilă pentru evaluarea persoanelor care prezintă semnele unui deficit de riboflavina.
dimineața, pe nemâncate (minim 12-14 ore de repaus alimentar).
petru evaluarea persoanelor care prezintă simptomele deficitului de piridoxină stabilirea eficienței tratamentului cu vitamina B6; diagnosticul și evaluarea hipofosfataziei.
dimineața, pe nemâncate (minim 12-14 ore de repaus alimentar).

infecții; procese inflamatorii; boli autoimune; afecțiuni maligne.